DSK Ventures е компания на най-голямата банка в България - Банка ДСК, за управление на иновационни услуги, подпомагаща създаването и развитие на нови предприятия.
Мисията на бранда CityGate е да улесни и обогати живота на гражданите и гостите на съответния град, в няколко основни направления и вертикали, едни от които транспорта и забавленията.
Задачи
Една от основната ни цел беше да поднесем цялата налична информация за бранда, вертикалите и предлаганите услуги към тях, по начин, който е бързо и лесно достъпен до потребителите, съобразявайки се с всички целеви аудитории - B2B, B2C, B2G. Залагайки на доказано добрите дизайн практики, множество проучвания и подробно разписания брийф и задание за проекта, наша мисия беше да направим така, че сайтът да е UX издържан и човек да намира това, което му е необходимо бързо и интуитивно.
Едно от предизвиквателствата при подобни проекти е да запознаеш потребителите с нещо ново, с което тепърва се сблъскват, поднасяйки им множество информация по начин, по който да не ги натовари и да ги накара да излязат от сайта, а напротив - да ги заинтригува.
Другата основна задача, поставена пред екипа, бе да накараме всички потребители на сайта да задълбаят в еко системата на CityGate, като изтеглят приложението от един от наличните канали и се възползват от всички налични услуги, за да прекарат престоя си в града безпроблемно.
Последно, но не по важност, беше възможността потребителите от всички населени места да видят как и къде могат да се възползват от услугите на CityGate.
Как решихме проблемите
В кои локации е активна услугата
За да могат потребителите да разберат бързо и лесно къде и кои услуги, от които могат да се възползват в даденото населено място, са налични, създадохме няколко възможности за проследяване:
Създадохме интерактивна карта, показваща всички налични локации, в които CityGate оперира в момента, с опция за филтриране по услуги.
Заложихме карта с всички активни градове за единична услуга. По този начин, ако потребителите идват от таргетирана реклама за дадена услуга, бързо и лесно могат да видят, че услугата "Градски транспорт", например, е налична в определен брой населени места.
Допълнително, в представилната част на сайта, сме позиционирали лейбълчета с информация за населените места на всяка услуга и сме дали опцията за филтрация по наличните градове в листинга с всички услуги, за бърза навигация на потребителите.
Сваляне на приложението
Ключово беше да разберем потребителите, на подобен тип услуга, как биха консумирали дадена информация, за да ги подтикнем да свалят приложението.
За целта, заложихме на стандартен подход, в който подсещаме потребителите за наличието на приложение в края на всяка страница, под формата на CTA (Call to Action), както и при отварянето на Burger навигацията.
По този начин, не натрапваме на потребителите ненужно, че са длъжни да изтеглят приложението и им позволяваме да се запознаят максимално много с услугите на CityGate и след това да изтеглят приложението.
Цялостно усещане и визия
Изхождайки от бранд идентичността на CityGate и за да максимално добре придадем усещането за нещо иновативно, модерно и предназначено за хората, заложихме на изчистен дизайн, заоблени елементи, разчупени и нестандартни секции, големи заглавия и премерено празно пространство, позволяващо на потребителят да ‘диша’, да се чувства спокоен и необременен с много информация.
За да предадем бързо посланието на бранда, заложихме на концепцията за градска среда, а именно - разчупупена и цветна. Така въздействаме на потребителите да свързват интуитивно CityGate с града и да асоциират всички услуги лесно, из градските услуги.
Вдъхновихме сме се максимално от идеята, че CityGate е с визия за модерен град, за това и усещането е сходно с Fintech дизайн trend-овете.
Цветово разделение
Използвайки широката гама от цветове, която ни бе предоставена от брандовата идентичност на CItyGate, сме създали ненатрапчив, но пъстър дизайн, който използва цветовете като средство да разведри потребителите измежду секциите от главните цветове. Както и да им подскаже, че CityGate е модерна и иновативна компания, с цел да осъвремени града, в който живеем.
За да запазим дизайна изчистен и лесно разбираем, се спряхме на главна цветова комбинация от черно с акцентен цвят оранжево. Нашата цел беше да не придаваме усещането на стандартна корпоративна идентичност, а нещо модерно,което може да бъде обвързано с всякакви възрастови групи, но да не бъде натрапчиво.